Kezdőoldal Hírek Friss hírek A szupermarketek hatásai
angol német orosz román spanyol

Ajánljuk

A szupermarketek hatásai
2013. november 13. szerda, 11:58

Az elmúlt évtizedekben a szupermarketek élelmiszer-piaci részesedése egyre nőtt, és mára kulcsszerepet játszanak a fogyasztói igények alakításában. Vezető piaci helyzetüknek köszönhetően jelentősen befolyásolják azt is, hogy beszállítóik hogyan és milyen élelmiszereket termesztenek, hogyan dolgozzák fel vagy hogyan csomagolják azokat.

Végső soron emberek százmillióinak életére és környezetére is komoly hatással vannak. A TVE 2009 óta kutatja: hogyan. Önálló kutatásokat végeztünk a szupermarketek fenntarthatósági hatásairól, és egyes termékek útját vizsgálva mutatjuk be a szupermarketek kezében koncentrálódó vevői erő hatásait.

A narancslé útja – facsarva, Brazíliából

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat a méltatlan munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül.

A filmben arra is keressük a választ, hogy a legnagyobb európai szupermarketláncoknak milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.


 


© 2024 Környezeti Tanácsadó Irodák Hálózata
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.