2013. november 13. szerda, 11:58 |
Az elmúlt évtizedekben a szupermarketek élelmiszer-piaci részesedése egyre nÅ‘tt, és mára kulcsszerepet játszanak a fogyasztói igények alakÃtásában. VezetÅ‘ piaci helyzetüknek köszönhetÅ‘en jelentÅ‘sen befolyásolják azt is, hogy beszállÃtóik hogyan és milyen élelmiszereket termesztenek, hogyan dolgozzák fel vagy hogyan csomagolják azokat.
Végső soron emberek százmillióinak életére és környezetére is komoly hatással vannak. A TVE 2009 óta kutatja: hogyan. Önálló kutatásokat végeztünk a szupermarketek fenntarthatósági hatásairól, és egyes termékek útját vizsgálva mutatjuk be a szupermarketek kezében koncentrálódó vevői erő hatásait.
A narancslé útja – facsarva, BrazÃliából
Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a BrazÃliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat a méltatlan munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül.
A filmben arra is keressük a választ, hogy a legnagyobb európai szupermarketláncoknak milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.
|